Brisbane - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Stefan Pol - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Stefan Pol - WaarBenJij.nu

Brisbane

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

15 Mei 2010 | Australië, Byron Bay

En we zijn weer 2 stops verder.

Na Byron Bay zijn we naar Surfers Paradise gegaan.
Dit viel ons helaas een beetje tegen.

Het 'dorp' bestond uit allemaal hotels en andere hoge gebouwen.
Het enige wat er te beleven viel was het uitgaansleven en het strand.
Na een paar lange dagen (en vrij korte nachten) Byron waren we best wel moe-achtig, dus het uitgaansleven hebben we geskipt.
Het strand hebben we wel twee dagen van genoten.
Helaas van zwemmen in een geweldig mooie oceaan kwam het niet echt aangezien de stroming en de golven echt gigantisch waren.

Na twee dagen Surfers hebben we de bus gepakt naar Brisbane.
Daar aangekomen in een hostel dat best wel goed geregeld en er erg netjes uitzag! Dus dat was een meevaller.
Vanochtend wakker geworden, hoor ik tijdens het ontbijt dat er in onze kamer dingen gestolen waren.
O.a een i-Pod en geld uit een portemonnee, dus ik ging ook kijken bij mijn spullen, bleek dus dat ook ik $150 lichter was.
Iemand heeft dus het lef gehad om 's nachts mijn portemonnee te openen, enkel het geld eruit te halen, en de portemonnee op dezelfde plek als waar die lag terug te leggen.

Helaas weinig aan te doen, en het hostel wil er ook niets aan doen behalve het noteren, "want het is onze eigen schuld dat we de deur niet dicht doen" ofzo.

Thank god dat het enkel mijn geld is, en niet alle pasjes/paspoort.

Nou, ik ga van Brisbane en het zonnetje genieten, vergeten van de diefstal.

Vanavond gaan we waarschijnlijk bbq'en en daarna naar een rugbywedstrijd die hier om de hoek gehouden word.

Tot later!

  • 15 Mei 2010 - 16:35

    Romina:

    Hey Steef,

    leuke verhalen dan, wel balen van je geld maar dat komt helaas vaker voor in hostels daar. Je kunt ook het beste je portemonnee met belangrijke dingen en geld ergens opbergen en een nep-portemonnee beetje zichtbaar leggen las ik ergens. dan denken mensen er niet bij na dat je er nog 1 hebt en denken ze alleen dat je gewoon ff blut bent op wat kleingeld en nep pasjes na. Misschien wel handig. Surfers paradise zal ik zelf overslaan omdat ik al had gelezen in de lonely planet dat het inderdaad meer voor de feestbeesten is behalve het strand. Ik hoop dat het je nu wel een beetje meer mee gaat zitten na die tegenslagen en veel plezier! Ik wacht op de volgende!

    groetjes,
    Romina

  • 16 Mei 2010 - 10:07

    Marjo:

    Jeetje Stefan dat is waardeloos 150 dollar pissen daar wordt je niet vrolijk van .....
    Maar verder vermaak je je prima lees ik.
    Hahaha ik ook hoor ben net terug van een weekendje Blue Mountains geweldig hoor daar. En misschien dat ik volgende week nog een paar dagen naar de zon vlieg met mijn zoon het weer hier is nu niet echt je van het.

    Nou veel plezier daar en let op je centen.....

    Groetjes Marjo

  • 18 Mei 2010 - 19:54

    Mapa:

    Leuk die verhalen (nou ja, niet allemaal) maar waar blijven de fotö's?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Stefan

Actief sinds 29 Maart 2010
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 26552

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 20 Februari 2013

Stage in Suriname met MNO Vervat

18 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Scandinavia

28 April 2010 - 27 Juni 2010

Down Under

Landen bezocht: