Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Stefan Pol - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Stefan Pol - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

27 Mei 2010 | Australië, Hervey Bay

Hi y'all!

En we zijn weer een week vol bezigheden verder! Wat gaat de tijd toch eigenlijk hard hier.

De afgelopen week zijn we (nog steeds Joery en ik) eerst nog een paar daagjes in Noosa Heads gebleven.
Het hostel viel ons echt alles mee.
Deze was twee weken voor onze aankomst geopend, dus alles was nog echt brandnieuw!
Ook het feit dat je gratis kon internetten en gratis ontbijt had, en elke vrijdag een gratis bbq 's avonds. En omdat we nog binnen de eerste 2 weken vielen kostte heb echt bijna niets vergeleken met andere hostels.
Dus echt een gelukje voor ons!

Ook beviel Noosa mij wel. Fantastische wandeltochten kon je daar maken in het National Park en een erg fijn strand met kristalhelder water.
Hier hebben we ons dan ook een dag prima kunnen vermaken.

Na Noosa stond Fraser Island op het programma.
Dus 's ochtends met de bus naar Hervey Bay. Daar aangekomen kwamen we in een hostel wat best wel tegenviel vergeleken met het vorige hostel.
De keuken was een grote grap. 1 mes wat je met heel veel mensen moet delen om je avondeten te snijden bijvoorbeeld.
Maargoed, het was toch maar voor 1 nachtje, want dan zouden we helemaal de luxe gaan verlaten.
De dag erop moesten we om 6 uur in de ochtend melden voor enkele savety briefings e.d. over het hoe en wat op Fraser Island.
Daarna moesten we onze 4x4 auto gaan vullen met tenten, eten, drinken, en bagage.

Rond 9 uur was het dan zo ver, onderweg naar de boot die ons naar het eiland brengt.
Ik was de gelukkige designated driver om het eerste stuk af te leggen, dus ik kon hier mooi mijn eerste stukje links rijden oefenen.
Best wel spannend, maar ging veel makkelijker dan ik had verwacht!
Enkel de rotonde die we onderweg tegenkwamen was best wel spannend, haha, dat gaat echt compleet verkeerd om voor je gevoel.

Bij de boot aangekomen bleek dat we de wagen achteruit de boot op moesten rijden, dit was ook best wel erg spannend aangezien het voor mij een onbekende auto is, en dat er 7 mensen met je zitten mee te kijken. Maar dit ging echt super soepel, dus dat was ook weer een meevaller.

Op het eiland zelf aangekomen moesten we eerst wat lucht uit de banden laten lopen, en overschakelen naar 4x4 en het avontuur kon echt beginnen.
Ontzettend leuk dat offroad rijden. Ik heb serieus het hele stuk dat ik gereden heb met een gigantische smile op mijn gezicht gezeten.

Helaas was het weer de eerste dag niet erg goed. Paar keer een regenbui over ons heengekregen, dus dat was wel jammer.

's avonds moesten we onze tenten bij het strand opzetten en daar gaan koken.
De zon ging al om 5 uur onder dus het was erg snel donker.
Erg grappig om te zien dat de eerste mensen al rond een uurtje of 7 gingen slapen.
Uiteindelijk ben ik al laatste van de groep gaan slapen nadat ik samen met een andere jongen alle troep heb opgeruimd dat nog achter gebleven was. Er lopen daar wilde dingo's rond, en die willen anders nog wel rond gaan struinen in onze afval, wat niet geheel de bedoeling is.

De tweede dag was het ook weer regenachtig. De hele rit enkel maar regen regen en meer regen, totdat we uiteindelijk bij onze nieuwe campingspot aankwamen, toen hield het op met regenen (lucky us!)

De laatste dag was een stralende dag en we gingen door naar een meer waar we konden zwemmen/zonnen/etc.
Het water was echt kristalhelder, en blijkbaar heel goed voor je huid en je haar.
Mede dankzij het weer was dit echt een super gezellige en geslaagde dag.

Helaas zat Fraser Island na deze 3 dagen er alweer op en moesten we terug naar de boot om de auto weer in te leveren.

De avond in het hostel met zo'n beetje de hele groep (22 man) gegeten, gedronken en een hoop geauwehoert.
Het was misschien een beetje te gezellig geworden, want ik had de volgende ochtend wel een lichte hoofdpijn, haha.

Vanmiddag is het tijd om Hervey Bay weer vaarwel te zeggen.
Onze volgende spot is Agnes Waters en de Town of Seventeen Seventy.

Wellicht het volgende bericht vanuit daar of misschien nog wel later ook. Never know what happens!

Groetjes aan iedereen!!