Cairns, Cape Tribulation en weer weg uit Australie - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Stefan Pol - WaarBenJij.nu Cairns, Cape Tribulation en weer weg uit Australie - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Stefan Pol - WaarBenJij.nu

Cairns, Cape Tribulation en weer weg uit Australie

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

23 Juni 2010 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Daar was ik dan eindelijk weer! Na meer dan een week stilte heb ik weer een uurtje internet weten te bemachtigen waarin ik ook daadwerkelijk tijd heb om even een berichtje te typen hier!

Om maar te beginnen waar het vorige verhaal was geeindigd: Mission Beach.
(Hopelijk weet ik het nog allemaal, haha!)

Na een korte busreis vanuit Townsville waren we aangekomen in Mission Beach.
Het idee van het dorpje was compleet anders dan verwacht. We hadden eigenlijk een klein dorpje met 4 of 5 inwoners, een bungyjump en een skydive centre verwacht.
Niets was minder waar!

Het was eigenlijk een vrij groot (langgerekt) dorp met 14 kilometer strand en verschillende wandelingen.
Uiteraard ook de skydive en bungyjump, maar daar heb ik vanwege kostenoverwegingen geen gebruik van gemaakt.

In mission beach zijn we uiteindelijk 3 nachten verbleven, en hebben hier verschillende wandelingen gedaan.
De eerste, een coastal wandeling was ontzettend mooi.
Het is ongelovelijk hoe het regenwoud overgaat in het strand/oceaan.
Geweldige plaats om weer eens mooie natuurfoto's te maken.
De terugweg, hoe mooi ook, wilden we eigenlijk niet doen omdat het 3.5 kilometer klimmen, afdalen, klimmen, afdalen etc was.
Tijdens het wandelen zagen we een soort weide met een hek/prikkeldraad er omheen, en tegen het einde kwamen we deze weide weer tegen, dus op de terugweg hadden we besloten om een stuk af te snijden door (voorzichtig, haha) over het hek te klimmen.

Door de weide lopend zagen we opeens een hele groep kangaroos.
En met een hele groep bedoel ik niet 10 of 15, maar dit waren er misschien wel een stuk of 100 of meer!!
Op dit punt dachten we dat we op een kangaroo farm aangekomen waren.
Na latere navraag bleken dit dus wilde kangaroos te zijn.
Dit was heel gaaf om te zien.

Terug gekomen bij het begin van de wandeling moesten we terug naar ons hostel.
Dit was uiteindelijk iets verder dan verwacht, zo'n 8 kilometer strandwandeling!

De 2de dag deden we een andere wandeling, maar deze viel (zeker in vergelijking met de dag ervoor) lichtelijk tegen.
Het pad was enkel rechtdoor, en behalve regenwoud (was uiteraard heel mooi is) was er geen variatie.

De 3de dag was het tijd om de bus te pakken naar Cairns.

Dit was maandag de 14de wat ik uiteraard niet wilde missen, want Nederland zou tegen Denemarken uitkomen in de World Cup.

Aangekomen in Cairns bleek dit echt een heel leuk stadje te zijn.
Geen echt grote gebouwen, gezellige sfeer, en je komt er ook weer alle mensen tegen die je in je hele reis vanuit Sydney ontmoet heb! (Small world eh!)

's Avonds een hotel met een grote garden en een groot beamerscherm opgezocht om met vele andere Hollanders en een paar Denen de wedstrijd te bekijken.
De sfeer was ongelovelijk goed, maar werd helaas tijdens het begin van de 2de helft verstoord door een Hollander en een Fransman die zo nodig even een glas in elkaars gezicht moesten kapotslaan.
Het geheel had compleet niets met het voetballen te maken, maar desondanks was de wedstrijd voor ons afgelopen.

Helaas stond ik (dat heb ik nou altijd!) precies naast de 2, en ik probeerde ze (samen met nog iets van 6 man) uit elkaar te halen.
De Hollander had z'n eigen glas in z'n gezicht gekregen en bloedde hevig rond z'n oog.

Gevolg:
2de helft wedstrijd gemist en politie ondervraging achter de rug, thanks!

De 3de dag in Cairns heb ik een duiktrip gedaan.
's Ochtends met de boot zo'n 60 kilometer de Great Barrier Reef op om daar 3 duiken te maken.

Dit was wederom een geweldig ervaring.
Voor het eerst echt het rif op, voor het eerst een gigantische zeeschildpad gezien, een mureen gezien, Nemo's gespot, 16 meter onder het oppervlak geweest, etc!
Een goed gevulde super geslaagde dag!

De dag erop hebben we met 7 mensen een auto gehuurd en zijn we voor 2 dagen richting Cape Tribulation gereden.
Dit is een dorpje/plaats-achtig iets met heel veel wandelingen, natuur, riviertjes, en strand.

De eerste dag hebben we een aantal lookouts bekeken met fantastische uitzichten.
Ook hebben we een rivercruise gedaan waar we slangen en krokodillen gespot hebben!
Weer 2 soorten die ik van m'n "must-see" kan schrappen!

De 2de dag hebben we een lange wandeling de berg op gedaan.
De lookout, zo'n 3.5km verderop en 700 meter omhoog gaf ons na een 2 uur durende behoorlijk stevige wandeling geweldig uitzicht.
Aangekomen op de lookout waren we pas halverwege en hadden we nog een 2 uur durende terugweg voor de boeg.

Een leuke, uitdagende wandeling.
Extra's voor die dag: het had geregend, dus het was veelal glad, bloedzuigers overal en erg vochtig!

Hierna was het weer tijd om terug te keren naar Cairns en de wedstijd van Duitsland te kijken (wat wil je als je met 4 Duitsers reist)

Na deze dag werd het toch wel echt aftellen.
Nog maar een paar nachtjes slapen en mijn Australie avontuur zit erop.

Dit hebben we uiteraard nog wel even "gevierd" met een bbq en een super gezellige avond!

Dan was het eindelijk zo ver dat ik mijn vlucht vanuit Cairns naar Brisbane had.
Dus 's ochtends vroeg richting vliegveld om m'n vlucht te halen (ik was eens ruim op tijd, uit ervaring kan ik vertellen dat je vlucht missen vrij kut is!)

Aangekomen in Brisbane zou ik nog met 2 vrienden van eerder (Verena en Daniel, waarmee ik vanaf Sydney naar Brisbane gereist heb) mijn laatste 2 dagen spenderen.
Aangekomen in het hostel ingecheckt en een ontbijtje klaargemaakt.

Hier toch nog eens mijn vluchtgegevens bekeken.
Mijn vlucht zou de 22ste om 2.30 uur vertrekken.
Na dit nogmaals 2 of 3x te hebben gelezen ging er opeens een lampje branden.
Dit betekend dus dat mijn vlucht in de nacht van de 21ste op de 22ste is!
Dit beseffend meteen richting de receptie gegaan, en gevraagd of ik m'n kamer nog kon annuleren en m'n geld terug kon krijgen.
Dit kon gelukkig, wat me weer $35 bespaarde!

Heel fijn dus, een heel erg lange dag.
Opstaan om 3.30 uur in de nacht voor m'n eerste vlucht, en om 2.30 uur in de daarop volgende nacht m'n volgende vlucht!
Blijkt ook nog eens de laatste trein naar het vliegveld al om 19.00 uur te gaan, dus mocht ook nog eens 7 uur op de luchthaven bivakkeren.
In ieder geval geen gehaast, haha!

Nu had ik een fijne 16 uur durende vlucht voor de boeg, met een tussenstop in Singapore.
Gelukkig zat ik naast een jongen en een meisje die beiden een semester in Australie hebben gestudeerd. Dus nog lekker beetje na-auwehoeren over de reis en ervaringen van elkaar.

De jongen, Ali, blijkt te wonen in Dubai, dus we hebben nummer uitgewisseld en hij heeft wat dingen op mijn kaart omcirkeld die ik MOET zien, en hopelijk kunnen we ook nog ergens afspreken, en kan hij me wat dingen laten zien die je normaal als toerist niet te zien krijgt!

Momenteel zit ik al zo'n 24 uur in het machtig mooie en indrukwekkende Dubai, maar daar ga ik alles over vertellen in een later verslag! :-)

Groetjes aan iedereen, en tot over een kleine week!



  • 23 Juni 2010 - 18:07

    Timo:

    Wauw, hier word ik best wel een beetje jaloers van XD. maarre heb fun nog ffies en tot over een paar dagen.

  • 23 Juni 2010 - 22:31

    Eik:

    Tering ben je alweer onderweg naar huis?

    Geniet er nog ff van!!!

    Eik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Stefan

Actief sinds 29 Maart 2010
Verslag gelezen: 9003
Totaal aantal bezoekers 26562

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 20 Februari 2013

Stage in Suriname met MNO Vervat

18 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Scandinavia

28 April 2010 - 27 Juni 2010

Down Under

Landen bezocht: