Agnes Waters & Mackay - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Stefan Pol - WaarBenJij.nu Agnes Waters & Mackay - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Stefan Pol - WaarBenJij.nu

Agnes Waters & Mackay

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

31 Mei 2010 | Australië, Airlie Beach

Was ik weer.

En weer een paar dagen zitten erop.
Na Hervey Bay zijn we met de bus naar Agnes Waters gegaan.
Dit is een klein dorpje (zo'n 2000 inwoners) met daarnaast een echt nog kleiner dorpje genaamd Town of 1770 (3x raden wanneer deze gesticht is!) welke 60 inwoners heeft.

De eerste dag was er een gratis tour van een half uurtje waar we wat informatie en uitkijkpunten te zien kregen van het dorp.
Na een half uurkwamen we in 1770 aan en wisten we nog niets meer dan voor de tour, dus gelukkig dat die gratis was, en dat we daar geen geld aan uitgegeven hadden.
In plaats van de bus terug te nemen naar het hostel hadden we met z'n 7en bedacht via de kust terug te lopen wat zo'n 2 uur zou gaan duren.

Na 3.5 uur kwamen we eindelijk terug aan bij het strand van Agnes Waters.
We hadden een kleine detour genomen langs de kust waar eigenlijk geen paden waren. Leuk klimmen en klauteren over rotsen op je slippers.
Terug in Agnes Waters zijn we de rest van de dag op het strand gebleven.
Weinig gedaan, maar toch een enorm geslaagde dag!

De volgende dag regende het de hele ochtend.
Er is dan al super weinig te doen in het dorp, en dan regent het ook nog eens. Dus praktisch gezien de hele ochtend soort van verveeld, haha.

Later in de middag klaarde het weer op, en heb ik met toch nog ingeschreven voor de enige echte activiteit van Agnes Waters: de Scooter Roo.

Dit is een bedrijf van een Zuid Afrikaan die brommers in de vorm van Harley Davidsons verhuurt en je dan in echte biker style (inclusief biker helm en biker leren jas) in kolonne door het dorp meeneemt.

Dit was echt boven verwachting ontzettend gaaf.
Het feit dat je met zo'n 50 brommers met 80km/h over de wegen crosst, kangaroo's langs de wegen ziet, de zonsondergang ziet, etc.
Hier dus een paar super gave foto's gemaakt natuurlijk! (zal ze later uploaden op Facebook, deze computer doet raar met m'n camera!)

Hierna zat Agnes Waters/1770 er alweer op, en pakten we de late bus (tevens de enige bus) richting Mackay.
Daar 's ochtends vroeg aangekomen (yay, een nachtje hostel geskipt!) rond een uurtje of 5 's ochtends, dus op de banken van het hostel geslapen wachtend tot de receptie open ging.
Rond uurtje of half 8 eindelijk contact met de eigenaar, bleek dat het hostel vol was.
Bummer!

Bleek het ook nog eens het enige hostel in de stad te zijn.
Major bummer!

Gelukkig konden we onze backpacks daar achterlaten terwijl de stad gingen verkennen.
We hadden ook nog eens het geluk dat het een zondag was, en dat er praktisch helemaal niets te doen was.
Uiteindelijk zijn we beland in de Lagoon van de stad (een soort publiek zwembad waar geen krokodillen/haaien/stingrays/etc rondzwemmen).
Hier zijn we de hele dag verbleven en hebben gebbq't op de gratis bbq daar.
Rond 7 uur 's avonds ging onze volgende bus naar Airlie Beach.

Dit is toch wel een van de meest touristische spots van Australie.
Enorm veel backpackers, en het lijkt wel alsof elk hostel z'n eigen bar heeft hier.

Hier verblijven we 3 nachten, en dan gaan we met een grote zeilboot naar de Whitsunday Islands.

Nu is het mooie tijd om het dorpje te gaan verkennen, en de plaatselijke Lagoon te gaan bekijken.

Foto's worden zo nu en dan eens geupload en zijn nog steeds te vinden op:
Waarschijnlijk later vandaag/morgen zal ik wederom nieuwe foto's gaan uploaden!

Tot later en groeten aan iedereen vanuit het veel te zonnige Airlie Beach! (I love the Australian winter!)