Noosa Heads - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Stefan Pol - WaarBenJij.nu Noosa Heads - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Stefan Pol - WaarBenJij.nu

Noosa Heads

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

20 Mei 2010 | Australië, Noosa Heads

Ha allemaal,

Het is alweer een paar dagen geleden dat ik wat heb laten horen van mezelf.
Dit komt omdat het een paar erg volle dagen waren de afgelopen paar dagen.

De eerste echte dag in Brisbane (na de nacht dat m'n portemonnee leeg gejat is) zijn we op zoek gegaan naar een markt in het China District.
Deze markt bleek uiteindelijk veel kleiner dan we hadden verwacht, maar een paar muziekanten heeft ons daar eventjes zoet gehouden.

Ik ben samen met Joery naar de Botanic Gardens van Brisbane gegaan, terwijl de rest nog wat langer op de markt is blijven rondhangen.
De wandeling door dit park bleek een behoorlijk stevige wandeling dus ik was blij dat ik niet op mijn slippers was die dag!
's Avonds zijn we naar een ander park gegaan met 6 mensen, en hebben we daar gebbq't op een publieke bbq.
Dit was echt reuze gezellig.
Helaas moest ik samen met Matt (een Britse jongen) vroeg weg omdat we kaartjes hadden voor de NZ Highlanders vs QR Reds. Dit was een rugby wedstrijd tussen twee topteams van de wereld in het stadium zo'n 300 meter van ons hostel af.

Ik heb me verder nooit verdiept in rugby dus ik heb Matt de oren van z'n kop gevraagd.
Nu heb ik een aardig idee van hoe een wedstrijd in z'n verloop gaat, en ik heb me super weten te vermaken.
Uiteindelijk hebben de Reds (het thuisteam) gewonnen met 1 punt verschil dat moest beslist worden met een penalty.
Super spannende match dus, en een ontzettend leuk en vriendelijk publiek.
Ik heb nog nooit supporters van twee teams (zeker van deze grootte) na de match naar elkaar toe zien komen en elkaar de hand schudden en praatje met elkaar zien maken.

De dag erna hebben we het erg rustig aan gedaan. We hadden geen grote plannen, en, euh, de hangover van de avond ervoor was iets groter dan verwacht, haha.
De dag daarna zat het er voor ons alweer op in Brisbane.
We moesten helaas afscheid nemen (voor mij de 2de keer) van Verena en Daniel. Ze zouden in Brisbane blijven om werk te gaan zoeken.

We zijn na het afscheid onderweg gegaan naar Noosa Heads.
Hier zouden wij een bushcamp/canoe trip hebben.
Bij het busstation van Noosa werden we opgepikt en een tiental kilometer het dorp uit gereden.
Hier aangekomen zaten we echt in de middle of nowhere.
Er stonden allerlei tenten midden in het bos. In een van de tenten stond een gigantische televisie waar constant films op gedraaid werden, in een andere tent stond een compleet ingerichte keuken en tafels e.d.
We hebben ons echt rot gelachen toen we daar aankwamen.
Uiteindelijk bleek het super gezellig en een toplocatie te zijn!
De muggen daargelaten was het allemaal ontzettend geslaagd.
De eerste avond heeft het helaas continue geregend en hebben we eigenlijk alleen maar tv zitten kijken en kaartspelletjes zitten doen.
De dag erop was daarentegen stralend blauwe lucht en het kano avontuur kon beginnen!
Deze dag zijn we naar een ander dorpje gevaren en daar van een simpele lunch genoten.
Op de terugweg zijn we een zij-riviertje ingevaren en daar hebben we nog gezwommen.
's Avonds een simpele hamburger gebakken en daarna bij het kampvuur plaatsgenomen.
Later kwamen er een paar Aussies met een gitaar bij zitten.
Al met al een super geslaagde dag!

De tweede dag wederom strak blauwe lucht, en we gingen onderweg naar het strand met de kano's.
Hiervoor moesten we ook zo'n 2km lopen.
Deze wandeling was erg leuk toen we een hele groep wilde kangaroos tegenkwamen die zo aan mensen gewend waren dat je ze gewoon gras kon voeren! Erg leuk!
Daarna de hele middag op het strand gezeten, gezwommen en gelopen, en weer terug lopen/varen.
Wederom een enorm geslaagde dag!

De dag erop moesten we het kamp weer gaan verlaten.
We (Joery en ik, hehe) hebben besloten in Noosa Heads te blijven voor 3 nachten, en daarna door te gaan richting Fraser Island.

Vandaag dus weer terug in Noosa Heads aangekomen, en zojuist de geweldige Coastal walk gedaan wat weer eens geweldige plaatjes heeft opgeleverd!

En dan zijn we op het punt van 'nu', waar ik dit bericht(je?) typ.


Oh, Ik plaats foto's op Hyves en op Facebook.
Hyves: http://sefan1.hyves.nl/album/50616807/Down_Under/kydg8lhR/
Facebook: http://www.facebook.com/album.php?aid=213225&id=660684084&l=d8f6a2c305
(Ik hoop dat mensen die niet op deze sites lid zijn ze kunnen zien!)

Groeten aan allemaal!


  • 20 Mei 2010 - 08:58

    Marjo:

    Hoi Stefan

    Wel volgens mij zou jij het hier ook wel een half jaar uithouden hahahah leuk om je verhalen te lezen.....
    Ik heb het ook nog prima naar me zin alleen is het weer wat minder hier.

    Groetjes Marjo

  • 22 Mei 2010 - 19:29

    Janine:

    He Stefan

    Wat een geweldige reis ben jij aan het maken. En de foto's op Hyves zijn super.
    Geniet er van en tot werks
    groetjes111

  • 25 Mei 2010 - 10:31

    Larissa:

    Hoi Stefan,
    Geweldig om te lezen wat je allemaal meemaakt. Geniet er nog lekker van!! Wij hebben hier gelukkig ook een erg mooi pinksterweekend gehad, dat maakt het nog een beetje goed.
    Groetjes Larissa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Stefan

Actief sinds 29 Maart 2010
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 26542

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 20 Februari 2013

Stage in Suriname met MNO Vervat

18 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Scandinavia

28 April 2010 - 27 Juni 2010

Down Under

Landen bezocht: