Laatste dag Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Stefan Pol - WaarBenJij.nu Laatste dag Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Stefan Pol - WaarBenJij.nu

Laatste dag Sydney

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

08 Mei 2010 | Australië, Sydney

Hallo weer!

Na 9 dagen vol op genoten te hebben van Sydney is het tijd om op doortocht te gaan.
De laatste paar dagen heb ik niet ontzettend veel gedaan moet ik eerlijk bekennen.
Ik ben wel wezen surfen. Het was ontzettend leuk om te doen, we werden 's ochtends ontzettend vroeg opgepikt met een 4x4 wagen, en na een rit van zo'n 2 uur met enkele tussenstops om nog iemand op te pikken en spullen voor de bbq (lunch! :-) te kopen kwamen we op een ontzettend rustig strand iets ten zuiden van Sydney aan.
Op enkele vissers en een verdwaalde zwemmer na waren wij met z'n 8en de enige op het strand aanwezig.

Het eerste wat we deden was een tent opzetten. Het waaide vrij hard, dus die tent bood aardig beschutting, en hield het zand uit de salade en het vlees voor de bbq!

Na wat basisdingen die we droog op het zand oefenden was het tijd om deze dingen in de praktijd te brengen.
En ik kan je vertellen dat surfen echt wel een stuk lastiger is dan ik had gedacht, haha!
Ik heb het over de hele dag heen zo'n 3 keer voor elkaar gekregen om op het board te staan en ook daadwerkelijk te surfen, en dit was blijkbaar best wel goed, want dat lukt de meesten niet.

Aan het eind van de middag was ik echt helemaal gesloopt en was het tijd om weer terug naar Sydney te gaan.

De dag erop heb ik vrij weinig ondernomen.
Ik had enorme spierpijn dus was een mooie mogelijkheid om even lekker op het dakterras van de zon te gaan genieten en dingen regelen om Sydney te verlaten.

Sinds dat ik hier ben zijn mijn plannen echt compleet veranderd.
Ik was eigenlijk van plan om na Sydney naar Nieuw Zeeland te vliegen, omdat ik 'toch in de buurt ben'.
Nou heb ik ontzettend veel mensen gesproken die me dit eigenlijk afraadden.
Allereerst is het weer daar nou niet super. Beetje zoals back home in Nederland, en daar heb ik nou niet echt de kleding voor mee.
Daarnaast wilde ik eigenlijk 'maar' 2 weken blijven, wat echt heel kort is.
Dit is waarom ik heb besloten om in plaats van NZ toch meer tijd te nemen voor de Oostkust van Australie.

Morgen gaat het reizen beginnen.
Ik heb contact gezocht met een Duitse jongen die een eigen auto heeft en naar Brisbane gaat rijden.
Hij zocht iemand om met hem mee te rijden en de brandstofkosten te delen.
Hij gaat mij afzetten in Byron Bay en van daaruit rijd hij de laatste 2 uur zelf naar Brisbane.

Ik ben enorm benieuwd naar Byron Bay aangezien het ontzettend goed weer, stranden en golven heeft.
Wie weet huur ik daar wel een surfboard en ga ik lekker oefenen op m'n surfkunsten!

Sorry voor het wederom vrij lange stuk tekst, het word steeds weer uitgebreider dan verwacht, haha!
Volgende stukje zal ongetwijfeld vanuit Byron Bay zijn.

Doei doei!

  • 09 Mei 2010 - 00:11

    RJ:

    Heb je al je tenen nog?

    Ik heb namelijk vernomen dat de haaien nogal willen bijten rond deze tijd van het jaar :P

    Jammer dat je NZ niet ziet dan. Nouja, als het echt net als NL is dan mis je inderdaad niks.

    Nog veel succes verder!

    RJ

  • 10 Mei 2010 - 09:28

    Marjo:

    Nou dat doe je weer goed
    hoor mijn eerste dag jou laatste hahahaha jammer....
    Ik ben gisteravond aangekomen ging bijna ook niet door vanwege de aswolk haha
    Nog bedankt voor je sms alleen mijn telefoon deed het niet dus kon niks terug sturen.Maar het tijdstip is altijd goedhoor ook midden in de nacht maakt me niks uit....hoewel nu leven we
    weer met dezelfde tijd haha.
    Volgens mij heb jij het wel naar je zin zo te lezen ik wens je veel plezier ik ga nu Sydney maar onveilig maken.

    Groetjessssss

  • 11 Mei 2010 - 10:02

    Yvonne:

    Gaaf man! het klinkt echt super allemaal! Nog ff oefenen op je surfkunsten en je bent bijna een pro dan! haha!:P Zolang je wel maar uit de buurt van de haaien blijft natuurlijk..:P

    Veel plezier nog!:)
    xxx

  • 12 Mei 2010 - 05:47

    Lenneke:

    Hee Steef,

    klinkt allemaal als een heel groot en spannend avontuur! Echt super cool dat je deze reis maakt.
    Jammer dat NZ er nu bij in schiet, maar de oostkust van Australie heeft ook wel heel wat moois te bieden, toch? ;-)

    In ieder geval heel veel succes en ik hou je blog in de gaten!

    Liefs,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Stefan

Actief sinds 29 Maart 2010
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 26553

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 20 Februari 2013

Stage in Suriname met MNO Vervat

18 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Scandinavia

28 April 2010 - 27 Juni 2010

Down Under

Landen bezocht: