De eerste paar dagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Stefan Pol - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Stefan Pol - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

02 Mei 2010 | Australië, Sydney

Was ik dus weer!

Na aankomst in het hostel eerst dus even mijn kamer geinspecteerd en daar kwam ik meteen mijn 3 kamergenoten tegen. Alle 3 Duits.

Het plan was om eerst een uurtje of 2 - 3 slaap te pakken voor ik de stad in zou trekken (was rond half 9 's ochtends dat ik aankwam namelijk)
Maar toen ik op dat bed lag kwam ik gewoon niet in slaap.

Twee van de kamergenoten zijn ook aan het backpacken en waren 2 dagen eerder dan ik aangekomen, die andere is student.
De twee backpackers (Verena en Daniel) nodigden mij uit om met hen mee te gaan, aangezien ik toch nog geen concrete plannen had.
Dus dat offer sloeg ik zeker niet af!

We zijn richting China Town gegaan, op zoek naar een indoor markt. Daar aangekomen vonden we meer een soort shoppingmall, dus niet helemaal zoals we verwacht hadden.
Na lichtelijk teleurgesteld lekker een kopje koffie en een broodje gehaald te hebben zijn we onderweg gegaan richting het havengebied.
Bij het richting de bus lopen liepen we weer langs de mall en wat bleek!
De markt die we zochten was ONDER de mall!
Dus we waren eigenlijk wel heel erg dichtbij geweest de hele tijd!

In de markt beetje rondgelopen, en uiteindelijk niets gekocht, haha!

Op doortocht naar de harbor dan maar, waar we na een leuke tocht dwars door het centrum van de stad aankwamen bij het punt waar je fantastisch zicht had op de Sydney Harbor Bridge en het Opera House!

We zijn hier verder niet echt naar toe gegaan, maar richting een park aan het water gegaan.
Daar aangekomen bleek dat we een NOG beter zicht hadden op de bovengenoemde bezienswaardigheden.

De dag was nu aardig gevorderd, en het werd alweer tijd om wat avondeten te gaan halen.

Hierna waren we in een MacDonalds gaan zitten omdat hier gratis internet is.
Prima, dus op m'n telefoon een heel bericht getypt wat me nog 3x zo lang duurde dan deze berichten!
Druk ik op "verzenden", valt de connectie weg, is al m'n tekst weg.
Lichtelijk teleurgesteld en compleet gebroken van het ongeveer 45 uur wakker zijn, en de best wel lange wandeltocht door de stad besloten om lekker te gaan slapen.

Dag 2 ben ik ook weer met Verena en Daniel meegegaan. En ook Joery (een Belg die we ontmoet hadden bij het ontbijt) had zich bij ons geschaard.

Verena en Daniel hadden het plan om richting Manly Beach te gaan, wat mij ook wel een leuk idee leek!
Dus we hebben de boot gepakt richting Manly.
Hier aangekomen zagen we een bordje van een wandeltocht, wat ons ook erg aansprak, dus in plaats van het strand toch maar besloten te gaan wandelen.

Deze toch was echt geweldig! Wat een ontzettend mooie omgevingen waren hier te vinden zeg!

Na de tocht ging de zon bijna onder en wilden we de sunset gaan bekijken vanaf het strand.

In de supermarkt een kant en klaar bbq kip gekocht en deze op het strand met z'n 4en lekker zitten opeten.
Daarna toch nog besloten om eventjes te gaan zwemmen.
Dit was lichtelijk aan de frisse kant, maar wel heel erg leuk.

Ik moet nu stoppen, want m'n internet tijd zit erop.
Foto's ben ik nog niet aan toe gekomen, en deze computer wil ook niet echt, dus dat gaat nog komen

Groetjes aan jullie allemaal!!

  • 02 Mei 2010 - 14:30

    Marjo:

    Hoi Stefan
    Wat een verhaal zeg haha ik hoop dat mijn reis wat beter start.
    Maar je bent gelukkig veilig aangekomen ik hoop dat je een fantastische tijd hebt daar.
    Voor mij schiet het nu ook op brrrrr toch wel beetje eng hoor.
    Maarre als jij dan nog in Sydney bent wil ik toch op zijn minst een foto van ons samen hoor hahahaa....
    Nou veel plezier en ik volg je verhalen.
    Groetjes Marjo

  • 02 Mei 2010 - 16:02

    Janine:

    Hoi Stefan

    Geweldig dat je er eindelijk bent. Heeft even wat voeten in de aarde gehad maar ja.... je ervaringen gaan beginnen. Ik kijk uit naar de foto van jou samen met Marjo. Wij hebben vandaag weer heel wat uurtjes op onze voetjes gestaan (planning he)
    joh geniet ervan en ik zal je met veel plezier volgen. Heel veel groetjes van Janine

  • 02 Mei 2010 - 21:38

    Eik:

    Hai die Spolly,

    Hartstikke tof man lekker weer daar en hier regen en koud! Dinsdag gaat mijn plane to Singapore en danmet Jet* naar Bali waar het sterft van die toppy gekke Aussies!

    Al een lekker biertje gedronken??

    Eik

  • 03 Mei 2010 - 16:23

    Jolanda:

    Hey Stefan,

    Klinkt allemaal heel erg leuk. Ga je eigenlijk door heel Australie reizen of alleen een bepaald gedeelte ???. Nou wij hebben weer 3 regenachtige dagen overleefd op SPL. Lijkt wel herfst hier. Veel plezier nog en ik kijk uit naar je volgende reisverhaal.

    XXX Jolanda.

  • 04 Mei 2010 - 01:29

    Stefan Pol:

    Leuk hee, die reacties van jullie!

    Marjo, misschien ben ik zaterdag of zondag nog wel in Sydney, maar dat weet ik nog niet heel zeker.
    Misschien bevalt het surfen wel heel goed, dus blijf ik wat langer.

    Janine, ik hoop dat de planning beter gaat, lang staan blijft minder!
    Succes daar hee, op het mooie AAS :-)

    Eik, nee, heb helaas nog geen echt lekker bier gedronken. Wel heerlijke zoete Australische wijn mogen nuttigen.

    Jolanda, ik ga de oostkust van Australie meepakken. En ik ga na Sydney ook nog richting Nieuw Zeeland, maar daar heb ik nog geen concrete plannen of tickets voor. Dus dat word lekker last-minute boeken!

    Groeten daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Stefan

Actief sinds 29 Maart 2010
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 26545

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 20 Februari 2013

Stage in Suriname met MNO Vervat

18 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Scandinavia

28 April 2010 - 27 Juni 2010

Down Under

Landen bezocht: