Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Stefan Pol - WaarBenJij.nu Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Stefan Pol - WaarBenJij.nu

Sydney!

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

02 Mei 2010 | Australië, Sydney

Nou, daar ben ik dan eindelijk hoor!
Het had behoorlijk wat voeten in de aarde, maar ik mocht eindelijk aankomen in het fantastische Australie!

Maar even beginnen bij het begin.

De treinreis naar Dusseldorf.
Het begon allemaal heel soepel en er leek niets aan de hand, totdat we rond de grens opeens stil kwamen te staan.
Werd er omgeroepen dat er een bermbrand was, en dat de trein niet verder mocht rijden. Dit ging 40 tot 60 minuten duren.
Nou, een uurtje kon ik wel hebben.

Uiteindelijk begon het toch wel te dringen want het uur was voorbij, de trein was bij station Zevenaar neergezet zodat we er even uit konden, en ik was samen met een Indier een Pakistaan en een Duitse een taxi aan het regelen om toch maar zo snel mogelijk op de luchthaven te komen.
Net toen de taxi geregeld was werd er omgeroepen dat de trein weer verder mocht rijden, dus de taxi weer afgebeld en terug op mijn plek in de trein gaan zitten, welke (uiteraard) nog een kwartier bleef staan, en toen pas heeeeel langzaam ging rijden omdat er goederentreinen voor ons zaten.

Eenmaal op de luchthaven aangekomen zat ik met nog 3 anderen (Die ndier, Pakistaan en een Hollander) lichtelijk in een haast, want 35 minuten later zou ons vliegtuig vertrekken!! STRESS!!

Dus het maar op een sprintje gezet, want het vliegtuig op een paar minuten na missen zou toch jammer zijn, en je weet nooit of je toch nog op het laatste moment mee kan.

Met een hartslag van 200 kom ik bij de bali aan waar ik m'n bagage zou moeten afleveren, maar deze is (uiteraard) donker en gesloten.

KUT! Vlucht gemist!

Nou, dan maar naar de infobalie van Emirates en kijken wat de mogelijkheden zijn.

Eerst volgende vlucht was de avondvlucht.
MAAR...
Deze was volgeboekt en we kwamen dus met z'n 4en op de wachtlijst mocht er iemand afbellen of niet komen opdagen.

Dit waren 5 behoorlijk lange uren kan ik je zeggen.
Een uur voor de vlucht moesten we ons melden bij de bagage drop-off om te vragen of we dan toch echt meekonden of niet.
Na zo'n 15 minuten werd ons verteld dat er een familie van 4 personen niet was komen opdagen en dat we dus alle 4 mee mochten!
Wauw, alsof er EINDELIJK een engeltje op m'n schouder was gekomen!

Vervolgens dus in ruim 6.5 uur richting Dubai gevlogen.
Weinig tot niet kunnen slapen en maar beetje films kijken enzo.

Uiteindelijk aangekomen op Dubai airport, en mijn god, wat is dat een gigantisch en mooie luchthaven hee!

Ik moest hier ongeveer 5 uur wachten en zou dan met een Airbus A380 doorvliegen in een 13 uur durende vlucht naar Sydney.

Sorry mensen, ik had gezegt dat ik heel veel foto's zou maken van de 380, maar behalve 2 foto's gemaakt vanuit de gate is het niet gekomen. Telkens als ik er aan dacht was het te donker om foto te maken.

De vlucht was heel relaxed (op het feit na dat ik zelf nooit jonge kinderen mee zou nemen op een super lange vlucht!!). Er zat een geweldig entertainment systeem in de kist waarin je zelf kon kiezen welke films of series je wilde kijken enzo, dus ik heb me uitstekend vermaakt.
Het nadeel was wel dat ik denk ik maar zo'n 2 tot 3 uur geslapen heb.

Aangekomen op Sydney moest ik enkel nog door de Douane en dan was het eindelijk zo ver!

Dit ging (uiteraard) helemaal zonder problemen en verliep lekker soepel dus ik kon eindelijk naar buiten, de heerlijke ochtendlucht van Australie opsnuiven.
Klein detail toen ik buiten kwam; het miezerde lichtelijk! BUMMER!

Nu maar op zoek naar de shuttle busjes en me lekker lui voor de deur van m'n hostel af laten zetten, en dat verliep ook wederom heerlijk soepel!

De eerste 2 dagen zal ik even in een nieuw reisverslag plaatsen, want het word zo toch een stuk langer dan ik had verwacht, haha!!

Groetjes aan iedereen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Stefan

Actief sinds 29 Maart 2010
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 26550

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 20 Februari 2013

Stage in Suriname met MNO Vervat

18 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Scandinavia

28 April 2010 - 27 Juni 2010

Down Under

Landen bezocht: