Stockholm - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Stefan Pol - WaarBenJij.nu Stockholm - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Stefan Pol - WaarBenJij.nu

Stockholm

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

23 Juli 2011 | Zweden, Stockholm

Na een rit van zo'n 6.5 uur vanuit Kopenhagen naar Stockholm gereden.
Vanaf het moment dat we Zweden inreden was het een ogenblikkelijke omslag in omgeving. De natuur is hier gewoon zoveel mooier dan in Nederland!
Op een gegeven moment hebben we ruim 200 kilometer door bos gereden. Eat that, Veluwe!

Rond 19.00 uur kwamen we aan bij ons hotel wat aan de rand van Stockholm staat.
Na het inchecken maar een eettentje opgezocht. We zitten op een industrie terrein met een mega grote Mediamarkt en Ikea.
De Ikea was al gesloten, dus geen Zweedse balletjes.
Iets verderop zat een Turkse snackbar met ruime keus (80+!!!) pizza's. Te veel keuze dus, maar wel wat lekkers kunnen vinden.

De volgende dag was een 's ochtends een vochtige dag met miezer, maar 's middags klaarde het gelukkig een beetje op.
We zijn vandaag de stad wezen verkennen. Ik ben al eens in Stockholm geweest, maar heb vandaag een hele hoop nieuwe dingen gezien!
We zijn naar de rijkere delen gegaan waar Justin een korte broek gekocht heeft en ik (na lang zoeken!!) een Lonely Planet Scandinavië op kop heb getikt.
's Avonds gegeten bij Singapore Street Food. Een gezellige bar met leuke muziek! De maaltijd was beetje klein maar wel heel erg lekker.
Na het eten zijn we nog naar een rock café gegaan en hebben we nog een drankje gedaan alvorens terug naar het hotel te rijden.
Terug in het hotel hebben we de verder te volgen route uitgestippeld en heb ik wat gitaarles gehad van Justin.

De tweede dag Stockholm begon raar. Het weerbericht zei dat het wel redelijk warm zou worden (tot 24°) maar dat we wel regen konden verwachten.
Beslissing voor lange broek en warme kleding voor in de avond meenemen was dus al snel gemaakt.
Dat het die dag de hele dag strak blauw en 25-26° zou zijn was dus erg leuk, maar ook enorm zweten!

Gelukkig hadden we gisteren al de stad grotendeels verkend en konden we vandaag relaxen!

Eerst zijn we treinkaartjes naar Narvik gaan boeken.
Aangezien dit een 16 urige reis (16 heen, 16 terug) wordt hebben we meteen besloten daar een dag extra te blijven en dus een dag later thuis te komen.

Hierna zijn we op de kade van old town gaan genieten van de dag en het gitaartje uit de tas gehaald.
Na deze intermezzo weer de sight-seeing (zucht) boot gepakt voor een rondje varen. Bij de een na laatste halte afgestapt om het laatste stuk terug te lopen. Dit was een erg leuke wandeling door een stuk natuur!
Hierna zijn we naar een eiland gegaan met musea en (dure) restaurantjes. Na weer eens de gitaar gepakt te hebben was het toch echt wel etenstijd.
We hadden een klein restaurantje net buiten het touristengebied gevonden met erg lekker eten. De combi van pasta, kip, ananas en kerriesaus was erg goed!
Hierna zijn we terug naar het hotel gegaan om de benen omhoog te gaan leggen na het vele wandelen van de afgelopen 2 dagen.

Morgen gaan we onderweg naar Sundsvall. Hier verblijven we 1 nacht om vervolgens de nachtrein naar Narvik te pakken.
Waarschijnlijk daar een nieuw bericht!

Groetjes!