Scandinavie - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Stefan Pol - WaarBenJij.nu Scandinavie - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Stefan Pol - WaarBenJij.nu

Scandinavie

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

20 Juli 2011 | Denemarken, Kopenhagen

Hallooo!

Nou, ik ben dus weer onderweg hoor!
Deze keer iets dichter bij huis (alhoewel ik niet veel verder weg had kunnen zitten vorig jaar), niet zo lang (maar 2 weken) en niet alleen (Deze keer met Justin samen!).

Het idee was ontstaan om Scandinavie te gaan ontdekken.
Eerst wilden we per trein gaan, maar al gauw was het idee geboren om het grootste deel met de auto te gaan.

We willen graag naar Stockholm rijden, dan richting Östersund of Sundsvall door naar Narvik (Noorwegen) dan naar Trondheim, door naar Oslo en vanaf daar nog een tripje richting Bergen en/of Stavanger en daarna weer naar huis.
Dat is ruim 5000 kilometer dus dan zullen de twee weken aardig gevuld zijn.

Dag 1 bestond uit rijden. Rond een uurtje of half 10 zijn we vertrokken uit Baarn, en zo'n 9 uur later arriveerden we in Kopenhagen.
Kopenhagen diende als tussenstop op de weg naar Stockholm.

We zijn hier dan ook maar 1 nacht gebleven en hebben een speed tour gedaan door de stad. De nacht was verschrikkelijk, want we sliepen met 2 aangeschoten forse Zweden op de kamer die enorm snurkten, dus praktisch niet geslapen.
De speed tour bestond uit 2 uur (!) wandelen door de stad, vooral om de Zeemeermin op haar rots te aanschouwen.

Rond het middaguur waren we weer bij de auto en konden we vertrekken naar Stockholm.

Daarover zal het volgende verslag waarschijnlijk gaan.

Groeten daar!

p.s. Foto's zullen later volgen via facebook waarheen ik uiteraard zal linken!

• 21 Juli 2011 - 19:36

Jolanda Rees:

Heel veel plezier op jullie rondreis door Scandinavie, maken jullie de midzomernachten nog mee of is dat alweer voorbij :)